M.R.Y. praktikos principai

Meditacija (sanskr. ध्यान dhyāna) –
ilgalaikė dėmesio sutelktis, vienakryptės sąmonės išlaikymas objekte.
Dhjanoje siekiama nurimdyti protą, kad sunyktų viskas, kas stelbia absoliučiąją sąmonę. 
 
 ————————–∗————————–
 
 
Satsangas (sanskr. सत्सङ्ग satsaṅga) –
susitikimas, bendravimas su Guru.
Satsango metu Guru perduoda jogos mokymą praktikuojantiesiems. Satsangas padeda suvokti tikrąją prigimtį,
praplečia suvokimo ribas ir skatina įžvalgą.
 
 
 ————————–∗————————–
 
 
Mantra (sanskr. मन्त्र mantra) –
sakralinių garsmenų formulė, dvasinės energijos galia,
kuri skaidrina ir taurina ją kartojančiojo žmogaus sąmonę.
Jogų tradicijos mantra – tai savęs keitimo bei valdymo priemonė,
dvasinio tobulėjimo būdas subjektui pereiti į aukštesnius būties lygmenis.
Mantros galia turi būti perduota tiesioginiu būdu iš Guru mokiniui, kitaip ji yra neveiksminga.
 
 
————————–∗————————–
 
 
Savikontrolė (sanskr. संयम saṃyama) – 
vidinės sąmonės formavimas, aukščiausiųjų jogos pakopų praktika, mentalinė savitvarda, susivaldymas,
siekiant išsilaisvinti iš prisirišimų.
 
 
————————–∗————————–
 
 
Asana (sanskr. आसन āsana) ir asanų sekos (sanskr. विन्यास vinyāsa) –
fizinės ir mentalinės pratybos, padedančios ugdyti koncentraciją bei lavinančios ne tik kūną, bet ir protą, kad būtų įmanoma įveikti ligas, kitimus, tausoti fizinę ir psichinę sveikatą. 
 
 
————————–∗————————–
 
 
Pranajama (sanskr. प्राणायाम prāṇāyāma) – 
kvėpavimo reguliavimas, kontrolė. Atliekant pranajamą kaupiamos gyvybinės energijos atsargos.
Svarbiausias jos tikslas – kūno funkcijų sureguliavimas ir jų suderinamumas su kosminiais ritmais. Kvėpavimo praktika harmonizuoja ir stabilizuoja kūno procesus, padeda sumažinti įtampą, išvengti daugelio ligų, nuramina mintis, suteikia emocijų stabilumą ir padeda kontroliuoti elgesį.
 
 
————————–∗————————–
 
 
Šatkarmos (sanskr. षट्कर्म ṣaṭkarmair mityba – 
tai jogų praktikos, apvalančios organizmą nuo susikaupusių šlakų, toksinų.
Šios praktikos sustiprina fizinę sveikatą ir atstato kūno funkcijų pusiausvyrą.
Praktikuojančiojo jogą mityba turi būti saikinga, maistas lengvas, suderintas atsižvelgiant į gamtos sąlygas,
žmogaus amžių, ligas ir genetiką.
 
 
————————–∗————————–
 
 
Sūrja Namaskara (sanskr. सूर्य नमस्कार sūrya namaskāra)
Saulės pasveikinimas ir visko, ką ji reprezentuoja makro- ir mikrokosminiu lygmeniu, garbinimas.
 
 
 ————————–∗————————–
 
 
Čandra Namaskara (sanskr. चन्द्र नमस्कार candra namaskāra)
Mėnulio pasveikinimas. Praktikuojant jogą ir siekiant reiškinių įžvalgos svarbu atsižvelgti į Saulės pastovumą bei Mėnulio fazes, kurios nuo jaunaties iki pilnaties ir atgal besikeisdamos daro įtaką Žemei, gyvūnijai, augmenijai, žmogaus kūnui, protui ir emocijoms.
 
 

——————∗——————

OM TAT SAT